niedziela, 26 sierpnia 2018

Żongler

Każdy, kto pozna starszą Endorfinkę, czyli Roszka - jest zdziwiony: ile on mówi!
Ano mówi, a nawet śpiewa raczej - od rana do nocy! Roszek wdał się tu bezkonkurencyjnie w mamusię, bo paszcza mu się nie zamyka i śpiewa do każdego, wszędzie, a nawet sam do siebie. Rozwiązał się jakiś supeł i wysypują się z Roszka piosenki - jedna po drugiej. Doczekałam tego cudownego momentu, gdy moje dziecko (chociaż jedno!) śpiewa piosenki, a nie gada ciągle tekstami z Teletubisiów. Oczywiście te przyjazne stwory nadal mają Roszka w swojej władzy i myślę, że zostaną z nami po wsze czasy. Ale jednak co piosenka, to piosenka!

Roszek nie byłby sobą, gdyby tak po prostu śpiewał piosenki. To za nudne, zbyt pospolite. Roszek piosenkami żongluje, czasem z zawrotną prędkością! Nadal najbardziej lubi, kiedy ktoś mu śpiewa, ale nareszcie sam zapodaje tekst! A ja tylko po nim powtarzam. Albo on po mnie. Jednak interakcja jest!

Od wielu wielu lat w naszym domu króluje Arka Noego, bo muzyka pięknie zagrana, na żywych instrumentach, i teksty niektóre trafiają w samo sedno, więc repertuar mamy zaiste uduchowiony bardzo. A żonglerka piosenkami w wykonaniu Roszka brzmi mniej więcej tak:

- Ja nie umielam, ja tylko zasypiam!
- Sieje je, sieje je, sieje je!
- Moje selce śpi i ma piękne sny!
- Mamy czas, mamy czas, mamy czas, czas nie goni nas!
- Gdzie nie sięgam, gdzie nie sięgam moim wzrokiem tego właśnie nie zobaczę okiem!
- Tak tak tak tak tak tak tak! Ona powiedziała tak!
- Duchu Święty pocieszaj mnie! Ułajeee ułajeee!
- Santo subito! Subito santo!

Czasem trochę mi głupio, gdy Roszek śpiewa na całą przychodnię: GLOOORIA! GLOOORIA!
W poprzednim przedszkolu i na turnusach niektórzy nadali mu ksywkę: Alleluja.

Ale nic nie przebije śpiewania przez cały czas robienia zakupów w supermarkecie na cały głos (a nawet na głosy dwa):
- Uwielbiam Cię! Uwielbiam Ci! Kocham Cię! Chyba Cię ZJEEEM!


Mistrz! :)


PS. Kto poczuł się zaintrygowany tekstami pojawiającymi się w tym wpisie - zapraszam do zapoznania się z twórczością Arki Noego, szczególnie z tymi starszymi płytami. Znajdziecie niejedną perełkę :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz